Når vi taler om SEO optimering, mener vi at forbedre sin hjemmeside eller webshop for at få bedre placeringer i søgemaskiner. Jo bedre et website man har, jo større sandsynlighed er der for, at søgemaskiner placere din side højere, end dine konkurrenters.
Lad os tage et eksempel - Du har en fysisk butik
Når du har en fysisk butik, så vil du også altid optimere den, så kunderne synes bedst mulig om den - og fleste mulig vælger at gå ind i butikken, fremfor til konkurrenten på den anden side af vejen.
Her kan du sørge for at butikken er ren og ryddet op, varerne er præsenteret pænt og din facade og indgang er flot så kunderne kan finde dig, og får lyst til at gå ind.
Dét er SEO optimering - eller butiksgadeoptimering om du vil
SEO optimering handler om at sikre, at din online butik (eller hjemmeside) er præsenteret flot, er nem at bruge og finde ud på, samt at den er bygget op på en måde så søgemaskiner nemt at læse og forstå den.
👉 Læs mere om søgemaskineoptimering her
Googleoptimering virker også på Bing
Der er mange som kalder SEO optimering for Googleoptimering, og det er egentlig ikke forkert. For i Danmark er det langt over 90% af online søgninger som begynder på netop Google. Derfor er Googleoptimering blot website optimering rettet mod netop søgemaskinen Google.
Men det virker også på Bing!
Når du laver Googleoptimering virker det lige så godt på Bing. Det er også derfor vi til daglig kaldet det for SEO optimering.