Jeg kan godt være ham den underlige, når jeg er til familiefest eller ude med vennerne. Det lyder typisk i stil med;
"Hey, kan du ikke lige tjekke den her side, og fortælle mig, om du forstår hvad den vil?"..
Og tænk sig, de fleste svarer; Jo, selvfølgelig kan jeg det. Ofte får jeg nogle sjove vinkler på en side eller et projekt. Men helt ærligt? Det er sjældent at det er helt hvad jeg har brug for.
Der kan være flere ting galt, f.eks.:
- De står med en drink i hånden, og gider måske ikke liiiige nu
- De er ikke i et mindset, hvor de kan gøre det ordentlig
- De vil ikke kritisere mig (mennesker er simpelthen så søde)
- De har ikke sans for, at se kritisk på sådanne ting
Men lov mig - Spørg alligevel. For den umiddelbare mening er også ekstremt brugbar.
Jeg siger min mening om din webshop!
Jeg ikke sige, at jeg ikke er sød - men køber du mine råd, så får du dem serveret ærligt, respektfuldt og til at forstå. Det kan gøre ondt, at få kritik på sin webshop, jeg ved det. Du har jo brugt mange timer på det.
Måske det bare er serveret forkert?
Men netop fordi du har brugt mange timer, tid og energi på at bygge din webshop op, skal den også fungere bedst muligt. Du vil jo også gerne have, at andre lige nævner, at din butterfly sidder skævt. Især når du har brugt 4.000 kr. på det stiveste puds, og er på vej til bryllup, ikke?
Jeg skal nok nævne, hvis din butterfly er skæv - for mig er det helt naturligt. Jeg ville endda gå over til dig, og rette den selv.