Call To Action elementer på din hjemmeside og webshop er ikke bare for sjov. Det er afgørende for dit website, at den besøgende trykker sig videre, fremfor bare at lukke siden ned igen.
Har du en webshop, vil du nok gerne have at den besøgende trykker [ Læg i kurv ], og efter videre til [ Gå til bestilling ] - for selvfølgelig at ende med at klikke på [ Godkend & Betal ].
Har du en hjemmeside, vil du nok gerne have de klikker på [ kontakt ], trykker på et [ Læs mere ] link, eller måske trykker [ Tilmeld nyhedsbrev ].
Gør mig ikke i tvivl! 🤯
Du må ikke gøre mig i tvivl om, hvad du vil have mig til at gøre som næste step. Så når du har lavet et tekstafsnit i dit blogindlæg, skal du fange opmærksomheden på ny. Når jeg står på din vare, skal jeg lokkes til at trykke Læg i kurv.
Og det er svært, synes jeg!
Jeg læser mine artikler igennem flere gange, for at se om jeg mangler at besvare spørgsmål, som jeg så kan linke til. Eller om det er oplagt med en dragende orange knap mere.
Husk derfor CTA - altid!
Nu ved du, at CTA såsom links, køb-, tilmeld-, klik-her-knapper osv. er afgørende. Så husk det! Dit webshop system er temmelig sikkert lavet, så det selv tilføjer Læg-i-kurv knapper (ellers skift system!). Men det er f.eks. artikler, kategoritekster og blogindlæg ikke.
Derfor skal du altid:
- Tilføj CTA på alle landingssider.
- Tilføje relevante links som en del af gode SEO-tekster i kategorier og blogindlæg.
- Have tydelige CTA-tilmeld knapper til nyhedsbrev (hvis du altså bruger nyhedsbrev).
- Ikke gøre mig i tvivl om næste step, når jeg har læst din tekst.